Πιο συγκεκριμένα, το μεταπτυχιακό πρόγραμμα Χώρος και Εταιρική Ταυτότητα είναι ένα μοναδικό στο είδος του πρόγραμμα που ασχολείται με τον τρόπο που ο χώρος μπορεί να λειτουργήσει ως επικοινωνιακό μέσο και να χρησιμοποιηθεί ως τρόπος προώθησης εταιρικών αξιών (brand values/space branding/experiential marketing).
Το πρόγραμμα σπουδών συνδυάζει μαθήματα από την Αρχιτεκτονική, το μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) και το Μάρκετινγκ. Με αυτό τον τρόπο, η δομή του προγράμματος επιτρέπει στους φοιτητές από δημιουργικούς κλάδους να έρθουν πιο κοντά με τον επιχειρησιακό κόσμο, να κατανοήσουν θέματα που έχουν να κάνουν με τους οργανισμούς, τις επιχειρήσεις, την ευρηματικότητα και την καινοτομία αλλά τρόπους ψηφιακής προώθησης της δικής τους προσωπικής μάρκας (personal brand). Επίσης, η έμφαση που δίνεται στην κατανόηση, ανάλυση και αξιολόγηση χώρων εταιρικής ταυτότητας (για παράδειγμα χώρους καταστημάτων) δίνει στους απόφοιτους από δημιουργικούς κλάδους μια ξεχωριστή εξειδίκευση για το σχεδιασμό τέτοιων των χώρων.
Ταυτόχρονα, επιτρέπει στους φοιτητές από τους κλάδους των επιχειρήσεων να κατανοήσουν τη δυνατότητα του χώρου να αποτελέσει ένα προωθητικό μέσο (experiential marketing) και έτσι να βελτιώσουν τον τρόπο που παίρνουν αποφάσεις. Ταυτόχρονα, με τη χρήση θεωρητικών και πρακτικών εργαλείων τους επιτρέπει να εκμεταλλευτούν τη δύναμη του χώρου για την προώθηση εταιρικών αξιών (space branding) και να κατανοήσουν τις επιπτώσεις της χωρικής διαμόρφωσης στην συμπεριφορά των πελατών και όχι μόνο.
Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα μέσα από το συνδυασμό θεωρητικών και πρακτικών προσεγγίσεων στοχεύει να:
- Εφοδιάσει τους φοιτητές/τριες με μια ευρεία κατανόηση του ρόλου του χώρου ως μέσω επικοινωνίας και μέσο προώθησης εταιρικής ταυτότητας.
- Εξοικειώσει τους φοιτητές/τριες με εξειδικευμένα διαδραστικά και αναλυτικά προγράμματα (εξομοιώσεις/μοντελοποιήσεις) προκειμένου να εκμεταλλευτούν τη δύναμη του φυσικού χώρου στην επιχειρηματική ζωή.
- Εξοπλίσει τους φοιτητές/τριες με δεξιότητες για να κατανοήσουν, να αναλύσουν και να αξιολογήσουν τον χώρο αναγνωρίζοντας την σχέση του με την εταιρική ταυτότητα, αξίες και πολιτική μιας εταιρείας.
- Αναπτύξει αποφοίτους με υψηλό βαθμό διεπιστημονικών επαγγελματικών προσόντων δίδοντας τους έτσι ένα μοναδικό και ουσιαστικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας.
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Το Πρόγραμμα προσφέρεται στην ελληνική/ αγγλική γλώσσα. Η προτεινόμενη βιβλιογραφία είναι στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
1,5 ακαδημαϊκό έτος (3 ακαδημαϊκά εξάμηνα, 90 ECTS)
Οι φοιτητές, βάσει των σχετικών ανακοινώσεων του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης, δύνανται να ολοκληρώσουν τις μεταπτυχιακές τους σπουδές σε δύο ακαδημαϊκά εξάμηνα (12 μήνες) εφόσον αρχίσουν την εκπόνηση της διπλωματικής τους διατριβής από το πρώτο ή το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών τους, συμπεριλαμβανομένης της θερινής περιόδου. Σε αυτή την περίπτωση, η ολοκλήρωση της διπλωματικής διατριβής δύναται να επεκταθεί μετά τη θερινή περίοδο, για έναν ή δύο μήνες. Σε κάθε περίπτωση, τα ECTS παραμένουν συνολικά 90.
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
- Είναι ένα από τα ελάχιστα προγράμματα σε Κύπρο, Ελλάδα και Μέση Ανατολή που φέρνει κοντά τους δημιουργικούς κλάδους με τον κλάδο των επιχειρήσεων
- Η έμφαση που δίνεται στην κατανόηση, ανάλυση και αξιολόγηση χώρων εταιρικής ταυτότητας (για παράδειγμα χώρους καταστημάτων) δίνει στους απόφοιτους από δημιουργικούς κλάδους μια ξεχωριστή εξειδίκευση για το σχεδιασμό τέτοιων των χώρων (χώρων λιανικής πώλησης, γραφείων κλπ).
- To πρόγραμμα έχει αναπτύξει μια ουσιαστική συνεργασία με μεγάλες εταιρίες από τον Κυπριακό και Ελλαδικό χώρο οι οποίες φιλοξενούνται μέσα από αντιπροσώπους τους στο πρόγραμμα μαθημάτων.
- Προσαρμόζεται στις τρέχουσες απαιτήσεις της αγοράς μέσα από τη μελέτη πολλαπλών επιχειρηματικών περιβαλλόντων αλλά και με την υιοθέτηση του προγράμματος της τοποθέτησης αποφοίτων σε οργανισμούς (placement).
- Το πρόγραμμα περιλαμβάνει διαδρατικές ασκήσεις, πραγματικές μελέτες περίπτωσης, πρακτικές εφαρμογές σε ένα πλαίσιο μαθητοκεντρικής εκπαίδευσης
- Άριστο ακαδημαϊκό προσωπικό με ισχυρή εξειδίκευση στα διδασκόμενα αντικείμενα
- Ανταγωνιστικά δίδακτρα
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως σε πτυχιούχους προγραμμάτων Αρχιτεκτονικής, Εσωτερικού Σχεδιασμού, Χρηματοοικονομικών, Λογιστικής, Οικονομίας και Επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, αφορά:
- Αρχιτέκτονες
- Διακοσμητές εσωτερικών χώρων
- Γραφίστες
- Σχεδιαστές Προϊόντων
- Μουσειολόγους
- Επιχειρηματίες
- Early start-up Entrepreneurs
- Επαγγελματίες σε νεοσύστατες επιχειρήσεις για αναβάθμιση δεξιοτήτων
- Υπεύθυνοι καταστημάτων
- Δημοσιογράφοι
- Εξειδικευμένοι υπάλληλοι σε χώρους όπως θεματικά πάρκα, χώροι ψυχαγωγίας, αθλητικά κέντρα, εμπορικά κέντρα κ.λπ.