ΟΛΟ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Μαριλένα Μουσουλίδου

Θέση

Επίκουρη Καθηγήτρια Γνωστικής Ψυχολογίας

Συντονίστρια Πτυχίου (BSc) στην Ψυχολογία

Scholars
Ηλεκτρονική Διεύθυνση
Τηλέφωνο

Η Μαριλένα Μουσουλίδου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Γνωστικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Νεάπολις Πάφος και Συντονίστρια του Προγράμματος (BSc) στην Ψυχολογία. Κατέχει διδακτορικό στη Γνωστική Ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο του Leicester, της Μεγάλης Βρετανίας (2010) και πτυχίο στην ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο του Derby (2004), της Μεγάλης Βρετανίας. Η Δρ Μουσουλίδου διετέλεσε επισκέπτρια λέκτορας σε διάφορα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Κύπρου όπου και δίδαξε ένα μεγάλο εύρος προπτυχιακών και μεταπτυχιακών μαθημάτων (2010-2015). Από το 2014 βρίσκεται στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Νεάπολις, αρχικά ως Επισκέπτης Λέκτορας (2014-2015) και μετέπειτα ως μέλος του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού του Πανεπιστημίου

Τα κυριότερα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην αλληλεπίδραση μεταξύ γνωστικών διαδικασιών και ψυχικής υγείας, ερευνώντας πώς οι διάφορες γνωστικές λειτουργίες επηρεάζουν και επηρεάζονται από την ψυχική ευημερία των ατόμων. Εστιάζει στη μελέτη των γνωστικών διαδικασιών, με ιδιαίτερη έμφαση στον τρόπο που λαμβάνονται αποφάσεις και στα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα άτομα σε διάφορες ψυχολογικές και κοινωνικές καταστάσεις. Επίσης, εξετάζει θέματα όπως η αναγνωστική κατανόηση και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα παιδιά κατά την ανάπτυξη της ικανότητας ανάγνωσης. Η Δρ. Μουσουλίδου έχει δημοσιεύσει σε διεθνή περιοδικά με κριτές και συμμετέχει ενεργά σε ερευνητικά προγράμματα COST και Erasmus+ στην Ευρώπη. Συνεργάζεται με συναδέλφους σε πειραματικές μελέτες που στοχεύουν στην κατανόηση των γνωστικών διαδικασιών που σχετίζονται με την ψυχική υγεία και τις κοινωνικές συμπεριφορές. Επιπλέον, συμμετέχει στην ανάπτυξη προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης για την καλλιέργεια των κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών που υιοθετούν επιθετικές και βίαιες συμπεριφορές. Είναι η Διευθύντρια του Εργαστηρίου Γνωστικής, Συναισθηματικής και Γλωσσικής Επεξεργασίας (CELL) και μέλος του Ερευνητικού Εργαστηρίου για Θέματα Διατροφής και Εμφάνισης (EARL) του Τμήματος Ψυχολογίας.

  • Mousoulidou, M., Constantinidou, E., Christodoulou, A., Siakalli, M. (2025). The Prevalence of Nomophobia in Cyprus and its Relationship with Coping Styles. Frontiers, In Press.
  • Mousoulidou, M., Christodoulou, A., & Goutoglou, T. (2025). Psychosocial Development for Children and Adolescents Exhibiting Aggressive Behaviour. In M. Sofologi, D. Katsarou, & E. Efthymiou (Eds.), Exploring Cognitive and Psychosocial Dynamics Across Childhood and Adolescence (pp. 121–144). IGI Global. https://doi.org/10.4018/979-8-3693-4022-6.ch007
  • Mousoulidou, M., Christodoulou, A., Averkiou, E., & Pavlou, I. (2024). Internet and Social Media Addictions in the Post-Pandemic Era: Consequences for Mental Well-Being and Self-Esteem. Social Sciences, 13(12). https://doi.org/10.3390/socsci13120699
  • Mousoulidou, M., & Paterson, K. B. (2024). Children’s Interpretations of Numerically Quantified Expression Ambiguities: Evidence from Quantified Noun Phrases and Bare Cardinals. Children, 11(7), 756. https://doi.org/10.3390/children11070756
  • Mousoulidou, M., Taxitari, L., & Christodoulou, A. (2024). Social Media News Headlines and their Influence on Well-Being: Emotional States, Emotion Regulation, and Resilience. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 14(6), 1647-1665. https://doi.org/10.3390/ejihpe14060109
  • Mousoulidou, M. (2023). Reading Comprehension Difficulties in Normally Developing Children: The Case of Ambiguities. In D. Katsarou (Ed.), Developmental Language Disorders in Childhood and Adolescence (pp. 272-285). IGI Global. https://doi.org/10.4018/979-8-3693-0644-4.ch020
  • Mousoulidou, M., Siakalli, M., Christodoulou, A., & Argyrides, M. (2023). Conspiracy Theories, Trust in Science, and Knowledge during the Third Wave of the COVID-19 Pandemic in Cyprus. International Journal of Environmental Research and Public Health, 20(17), 6710. https://doi.org/10.3390/ijerph20176710
  • Mousoulidou, M., Christodoulou, A., Siakalli, M., & Argyrides, M. (2023). The Role of Conspiracy Theories, Perceived Risk, and Trust in Science on COVID-19 Vaccination Decisiveness: Evidence from Cyprus. International Journal of Environmental Research and Public Health, 20(4), 2898. https://doi.org/10.3390/ijerph20042898
  • Mousoulidou, M., Siakalli, M., Christodoulou, A., & Argyrides, M. (2021). The impact of the COVID-19 pandemic on mental health: Evidence from Cyprus. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(8), 3868. https://doi.org/10.3390/ijerph18083868