Μαριλένα Μουσουλίδου
Επίκουρη Καθηγήτρια Γνωστικής Ψυχολογίας
Συντονίστρια Πτυχίου (BSc) στην Ψυχολογία
Το Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία εστιάζει στη μελέτη των γνωστικών, συναισθηματικών και κοινωνικο-πολιτισμικών διαδικασιών που συνιστούν το υπόβαθρο της εκπαίδευσης και της δια βίου ανθρώπινης ανάπτυξης. Απευθύνεται καταρχήν στους εν ενεργεία ή εν δυνάμει εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι επιθυμούν να αποκτήσουν εξειδικευμένη γνώση του φυσιολογικού κατά του αποκλίνοντος προτύπου ανάπτυξης και μάθησης.
Η βασική φιλοσοφία του προγράμματος είναι η εμπειρική προσέγγιση στη μελέτη της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, όπου η απόκτηση γνώσεων και εμπειρογνωμοσύνης συνδυάζονται με την εμπειρία των φοιτητών/τριών με καθημερινά προβλήματα, τόσο εντός όσο και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος. Αυτή η προσέγγιση βοηθά τους φοιτητές/τριες να επεκτείνουν τις γνώσεις τους και ταυτόχρονα να αποκτήσουν μια βαθύτερη κατανόηση διαφόρων θεμάτων στην εκπαίδευση και τη ψυχολογία.
Συγκεκριμένα οι φοιτητές/τριες του Μεταπτυχιακού Προγράμματος της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας θα εκπαιδευτούν σε βάθος στους ακόλουθους τομείς:
Το Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία απευθύνεται σε:
Τα μαθήματα κορμού επικεντρώνονται σε προέχουσες διαστάσεις της ψυχολογικής ανάπτυξης, της μάθησης και των αποκλίσεών τους. Ειδικότερα, αναλύονται και αξιολογούνται τόσο οι παλαιότερες όσο και οι σύγχρονες ερμηνείες της γνωστικής, συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης με έμφαση στη σχολική και εφηβική ηλικία. Οι αντίστοιχες ερμηνείες των διαδικασιών μάθησης αναλύονται και ως προς τις δυνατότητες εφαρμογών τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.
Τα υπόλοιπα γνωστικά πεδία που σχετίζονται με την εκπαιδευτική διαδικασία είναι η ανάπτυξη της προσωπικότητας, η γλωσσική ανάπτυξη και ο γραμματισμός, οι πολυπολιτισμικές διαστάσεις της συμπεριφοράς, η μεθοδολογία έρευνας και η στατιστική και τα θέματα που αναφέρονται στο σχολικό πλαίσιο ως παράγοντα διαμόρφωσης της ταυτότητας και η συμβουλευτική στη σχολική κοινότητα.
Οι βασικοί στόχοι του «μαθήματος» είναι η εμπλοκή των φοιτητών/τριών σε ερευνητικές και παρεμβατικές δραστηριότητες και η ανάπτυξη ερευνητικών δεξιοτήτων, χρήσιμων τόσο για το σχολικό πλαίσιο, όσο και για περαιτέρω εμπλοκή σε έρευνα. Το μάθημα δεν περιλαμβάνει παρακολουθήσεις, και οι ερευνητικές δραστηριότητες εκτελούνται υπό την επίβλεψη ενός μέλους του ακαδημαϊκού προσωπικού.
Σκοπός του μαθήματος είναι να παρέχει στους φοιτητές μια ποικιλία πρακτικών, τεχνικών και διανοητικών δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες στην επιστημονική έρευνα.
Ο κύριος στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές/ φοιτήτριες να προσδιορίσουν ένα κατάλληλο ερευνητικό ερώτημα, να αναπτύξουν ένα συστηματικό ερευνητικό σχέδιο για την αντιμετώπισή του, και στη συνέχεια να εκτελέσουν το σχέδιο, συλλέγοντας, αναλύοντας και ερμηνεύοντας τα προκύπτοντα δεδομένα και γράφοντας τα σε τυποποιημένη ακαδημαϊκή μορφή (διατριβή).
Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Εκπαιδευτική Ψυχολογία» προσφέρεται με τη μεθοδολογίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, πλήρους ή μερικής φοίτησης.
Για κάθε μάθημα πραγματοποιούνται έξι (6) τηλεσυναντήσεις διάρκειας δύο (2) ωρών με τον διδάσκοντα του κάθε ακροατηρίου. Ο/Η φοιτητής/τρια κατά την περίοδο αυτή θα πρέπει να μελετά το εκπαιδευτικό υλικό ακολουθώντας συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Για κάθε μάθημα απαιτείται μελέτη περίπου 20 ωρών εβδομαδιαίως και ο/η φοιτητής/τρια θα πρέπει να ολοκληρώσει μια σειρά από εβδομαδιαίες βαθμολογούμενες δραστηριότητες, μια γραπτή εργασία και την τελική εξέταση. Προκειμένου ο/η φοιτητής/τρια να επιτύχει σε ένα μάθημα πρέπει να λάβει βαθμό τουλάχιστον 50/100 και στα τρία ανωτέρω κριτήρια (στις εβδομαδιαίες βαθμολογούμενες δραστηριότητες, στην γραπτή εργασία και στις τελικές εξετάσεις). Τυχόν μη συμμετοχή ή αποτυχία σε ένα από τα τρία στοιχεία (δραστηριότητες, εργασία ή τελικές εξετάσεις) συνεπάγεται με τη μη επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Στην περίπτωση αυτή, ο φοιτητής εξετάζεται κατά την επαναληπτική περίοδο Αυγούστου/Σεπτεμβρίου μόνο στο αντίστοιχο στοιχείο. Εξυπακούεται ότι σε περίπτωση μη συμμετοχής ή αποτυχίας και στα τρία στοιχεία, ο φοιτητής εξετάζεται κατά την επαναληπτική περίοδο Αυγούστου/Σεπτεμβρίου και στα τρία στοιχεία.
Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | Είδος Μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
DPSYC503 | Μάθηση: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Εκπαιδευτικές Εφαρμογές | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYC611 | Πολυπολιτισμικές Διαστάσεις της Συμπεριφοράς | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYC608 | Συμβουλευτική στη Σχολική Κοινότητα | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYC605 | Σχολικό Πλαίσιο και Ταυτότητες Φύλου κατά την Εφηβεία | Υποχρεωτικό | 7.5 |
Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | Είδος Μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
DPSYC607 | Μεθοδολογία Έρευνας και Στατιστική | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYC506 | Μαθησιακές Δυσκολίες | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYC501 | Γνωστική, Συναισθηματική και Κοινωνική Ανάπτυξη | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYC610-1 | Ανεξάρτητη Ερευνητική Μελέτη Ι | Επιλογής | 7.5 |
DPSYC 700-1 | Διατριβή Ι | Επιλογής | 7.5 |
Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | Είδος Μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
DPSYC610-2 | Ανεξάρτητη Ερευνητική Μελέτη ΙΙ | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYC505 | Προσωπικότητα: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και η Εξελικτική της Διαδρομή | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYC602 | Γλωσσική Ανάπτυξη και Γραμματισμός | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYC604 | Εξελικτική Ψυχοπαθολογία | Επιλογής | 7.5 |
DPSYC 700-2 | Διατριβή ΙΙ | Επιλογής | 7.5 |
Στο Πρόγραμμα γίνονται δεκτοί απόφοιτοι Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. καθώς από αναγνωρισμένα προγράμματα από τον Α.Τ.Ε.Ε.Ν.
Το Πανεπιστήμιο διατηρεί το δικαίωμα να προσδιορίζει τα προσφερόμενα μαθήματα επιλογής ανά ακαδημαϊκό έτος.
Η δομή του προγράμματος μπορεί να αλλάξει χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση, ως αποτέλεσμα των διαδικασιών διασφάλισης ποιότητας ή/και επαναπιστοποίησης του προγράμματος.
Δηλώστε το ενδιαφέρον σας και ένας από τους συμβούλους εισδοχής μας θα επικοινωνήσει μαζί σας για καθοδήγηση και πρόσθετες πληροφορίες.