Αγαπητές Φοιτήτριες,
Αγαπητοί Φοιτητές,
Επικοινωνώ μαζί σας με αφορμή την έναρξη της διαδικασίας διεξαγωγής γραπτών εξετάσεων, αλλά και την ολοκλήρωση της ακαδημαϊκής χρονιάς. Μια κατά γενική ομολογία πρωτόγνωρη και δύσκολη περίοδος φθάνει στο τέλος της. Ήδη , οι τελικές εξετάσεις των συμβατικών προγραμμάτων σπουδών του Πανεπιστημίου μας έχουν ολοκληρωθεί.
Ενδεχομένως κάποιες διαδικασίες η ενέργειες θα μπορούσε να είχαν γίνει με τρόπο ακόμη πιο άρτιο και ολοκληρωμένο. Όμως, επιτρέψτε μου να καταγράψω τι επιτεύχθηκε, σε απόλυτη αρμονία με το σύνολο της ακαδημαϊκής μας κοινότητας, τους διδάσκοντες, και, κυρίως, εσάς. Η καταγραφή δεν συνδέεται σε καμία περίπτωση με την ανάγκη να επιδείξουμε σε εσάς η στους εαυτούς μας κάποιας μορφής επίτευγμα, αλλά αποκλειστικά με την ανάγκη να γνωρίζουμε όλοι τα ακαδημαϊκά, με αντικειμενικό και αδιαμφησβήτητο τρόπο τεκμηριωμένα, επιχειρήματα και το θεσμικό «οπλοστάσιο» που έχει δημιουργηθεί έτσι ώστε να μην τεθεί υπό αμφισβήτηση το πτυχίο σας , από φορείς της Κυπριακής ή της Ελληνικής Δημοκρατίας, π.χ. το ΔΟΑΤΑΠ. Πιο συγκεκριμένα:
- Ολοκληρώθηκε το σύνολο της μαθησιακής διαδικασίας όπως είχε αρχικά προβλεφθεί.
- Επιπρόσθετα, μέσα από την ποιοτική αναβάθμιση των σπουδών σας και των εργαλείων μάθησης, όπως για παράδειγμα με τη χρήση δραστηριοτήτων, τον εμπλουτισμό των ενδιάμεσων αξιολογήσεων, η μαθησιακή διαδικασία εμπλουτίσθηκε ακόμη περισσότερο, γεγονός που καθιστά το Πανεπιστήμιό μας έναν σημαντικό φορέα παροχής ποιοτικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και το πτυχίο σας έναν τίτλο σπουδών με περιεχόμενο που αδιαμφισβήτητα ανταποκρίνεται σε μεταπτυχιακό επίπεδο σπουδών στα πρότυπα του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (European Qualifications Framework) .
- Αντικειμενικοποιήθηκε, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, η διαδικασία εκπόνησης των τελικών γραπτών εξετάσεων με την μέθοδο των ανοικτών βιβλίων, μέσα από πρόνοιες στις οποίες συμπεριλαμβάνονται:
- Η ανάπτυξη απαντήσεων στις οποίες οι φοιτητές προτρέπονται να προβούν σε χρήση πηγών και βιβλιογραφίας για τη περαιτέρω τεκμηρίωση των επιχειρημάτων και των απόψεων που καταγράφονται
- Η ανάπτυξη ακροατηρίων εξετάσεων που δεν ταυτίζονται με τα ακροατήρια των μαθημάτων
- Η ανάπτυξη πολλαπλών ομάδων θεμάτων σε επίπεδο μικρών (μέγιστο ανά 15 φοιτητές) ακροατηρίων εξετάσεων
- Η αξιολόγηση των γραπτών σε επίπεδο ακροατηρίου εξετάσεων, από διδάσκοντες του ίδιου μαθήματος , χωρίς απαραίτητα αυτό να ταυτίζεται με το ακροατήριο μαθήματος
- Η ταυτοποίηση (και μόνον η ταυτοποίηση) μέσα από την (σύντομη) προφορική υποστήριξη του γραπτού κειμένου των τελικών εξετάσεων, διαδικασία η οποία σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει τον βαθμό των τελικών γραπτών εξετάσεων.
- Τηρήθηκαν απαρέγκλιτα οι πρόνοιες του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης (ΔΙΠΑΕ) σε ότι αφορά όλα τα στάδια που συνθέτουν την ολοκλήρωση της μαθησιακής διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένων των τελικών γραπτών εξετάσεων.
Το Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου και εγώ προσωπικά μέσα από την ιδιότητά μου του Προέδρου της Συνόδου των Πρυτάνεων των Κυπριακών Πανεπιστημίων , αναλάβαμε την ευθύνη της άμεσης διαβούλευσης με τα θεσμικά όργανα της Κυπριακής και της Ελληνικής Πολιτείας. Είμαι πεπεισμένος ότι έχουμε , όλοι, μαζί, εκπληρώσει τις ποιοτικές προϋποθέσεις που έχουν τεθεί για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση των σπουδών σας και την απονομή σε εσάς ενός πτυχίου του οποίου η εγκυρότητα και το ποιοτικό περιεχόμενο του δεν μπορεί να τεθεί υπό αμφισβήτηση.
Τα επόμενα δύο Σαββατοκύριακα θα πραγματοποιηθούν οι τελικές εξετάσεις και σύμφωνα με την επιστολή μου προς εσάς της 11/5, την περίοδο από 15/6-30/6 θα πραγματοποιηθεί η διαδικασία της ταυτοποίησης σε ημέρα και ώρα που θα σας ανακοινωθεί την Τρίτη 9/6 για τα μαθήματα που εξετάσθηκαν την 6-7/6 και τη Τρίτη 16/6 για τα μαθήματα που θα εξεταστούν την 13-14/6.
Είμαστε στο τελικό στάδιο μιας επίπονης διαδικασίας. Σας καλώ να την ολοκληρώσουμε με την ίδια ακαδημαϊκή επιμονή και συνείδηση όπως μέχρι σήμερα έχουμε πράξει.
Εύχομαι Καλή Επιτυχία σε όλες και σε όλους.