Η εταιρική σχέση αυτού του έργου, αποτελούμενη από 10 εταίρους, από 6 διαφορετικές χώρες, είναι ισορροπημένη και ισχυρή, καθώς περιλαμβάνει σχολεία, σχολεία τεχνικής εκπαίδευσης, πανεπιστήμια, ΜΜΕ και ενώσεις μηχανικών. Όλοι οι εταίροι γνωρίζουν καλά την αντίστοιχη ευθύνη για την αποδοχή της συνεργασίας τους σε αυτό το έργο και γνωρίζουν ποιος είναι ο ρόλος τους κατά τη διάρκεια των 3 ετών ανάπτυξης του έργου.
Το παρόν έργο αντιμετωπίζει μια κοινή ευρωπαϊκή ανάγκη που σχετίζεται με την έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού σε τεχνικά και μηχανικά επαγγελματικά πεδία, ιδιαίτερα γυναίκες. Σύμφωνα με μια έκθεση του Παγκόσμιου Επιστημονικού Φόρουμ του ΟΟΣΑ, ως ποσοστό του συνόλου των εγγραφών, οι εγγραφές στις περιοχές STEM (Τεχνολογία Επιστήμης Τεχνολογίας και Μαθηματικών) μειώνονται για μεγάλο χρονικό διάστημα σε μεγάλο μέρος του ανεπτυγμένου κόσμου συμπεριλαμβανομένων των περιφερειών στην Ευρώπη. Η προσφορά και η ζήτηση πρέπει να αναπτυχθούν μαζί και η Engine4F επικεντρώνεται σε αυτήν τη βασική ιδέα και στον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να συνδυάσουμε και τα δύο στοιχεία σε ένα πρόγραμμα ανάπτυξης, ανταποκρινόμενοι συνεπώς στις προτεραιότητες που ορίζονται στη στρατηγική «Ευρώπη 2020» σχετικά με τη σημασία του προσανατολισμού των ενεργειών μας προς το μέλλον, προκειμένου να επιτευχθεί οικονομική ανάπτυξη και βιωσιμότητα. Στοχεύει, επίσης έμμεσα και στο μέλλον, στην αύξηση της σπουδαιότητας των μαθημάτων τεχνικής εκπαίδευσης στην αγορά εργασίας, προσελκύοντας ιδιαίτερα τα κορίτσια σε περιοχές τεχνικής εκπαίδευσης, ώστε να επιτευχθεί ισορροπία μεταξύ των φύλων.
Έχοντας επίγνωση του γεγονότος ότι η ανάπτυξη της οικονομίας εξαρτάται από την ανάκαμψη στους τομείς αυτούς, το πρόγραμμά μας στοχεύει να παρέμβει μεταξύ των φοιτητών του 8ου και 9ου κύκλου σπουδών και ειδικότερα των γυναικών. Σε αυτή την ηλικία και περίοδο στην ακαδημαϊκή ζωή, οι σπουδαστές εξακολουθούν να έχουν το χρόνο να μαθαίνουν από την εμπειρία και να είναι καλά ενημερωμένοι από τη στιγμή που πρέπει να επιλέξουν ένα χώρο σταδιοδρομίας ή ένα μάθημα τεχνικής εκπαίδευσης (στο τέλος της 9ης τάξης). Με την αύξηση της έκθεσης σε τεχνικούς τομείς και στα επαγγέλματα της μηχανικής και με την προώθηση της μάθησης των θεμάτων που σχετίζονται με το STEM μέσω δημιουργικών και καινοτόμων πρακτικών διδασκαλίας, που θα συμπεριληφθούν στα μαθήματα Επιστήμης, Μαθηματικών, Φυσικής και Χημείας, θα συμβάλουμε, μεταξύ άλλων, να προωθήσουν τα στερεότυπα των φύλων, να προωθήσουν την ισότητα των φύλων σε αυτούς τους τομείς, να αυξήσουν τη συνάφεια των μαθημάτων τεχνικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και να αναθεωρήσουν τις αρνητικές προκαταρκτικές ιδέες που σχετίζονται με τις διαδρομές μάθησης τεχνικής εκπαίδευσης.
To ENGINE4F στηρίζει τη μεθοδολογία του Σχεδίου Δράσης “Ευαισθητοποίηση» κατά τα πρώτα δύο χρόνια και τη μελέτη του αντίκτυπου στο τρίτο έτος της εφαρμογής του, ακολουθούμενη από την ανάπτυξη ενός συνόλου δραστηριοτήτων, χωρισμένων ανά περιοχή, που σχετίζονται με τα θέματα STEM και που εφαρμόζεται στα μαθήματα των Επιστημών, των Μαθημάτων, της Χημείας και της Φυσικής, ως ένας τρόπος για τη συμπλήρωσή τους και για την ενίσχυση του κινήτρου και της προδιάθεσης του μαθητή για μάθηση. Θα δοθούν δύο διαφορετικές θεματικές ενότητες σε κάθε εταίρο / χώρα.
Οι δραστηριότητες στο πλαίσιο αυτής της μεθοδολογίας θα οδηγήσουν σε ένα ηλεκτρονικό εγχειρίδιο και θα συνεχίσουν να διεξάγονται μετά το πέρας του έργου. Αυτό το ηλεκτρονικό εγχειρίδιο θα ενημερώνεται πάντα, με τη συμμετοχή περισσότερων σχολείων και περισσότερων φοιτητών.
Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ενός Virtual Learning Environment (VLE), το οποίο θα λειτουργεί ως μια πύλη που θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις περιοχές σταδιοδρομίας, τα προγράμματα σπουδών των μηχανικών / τεχνικών χώρων, παραδείγματα ευκαιριών σταδιοδρομίας σε κάθε περιοχή, επαγγελματικά προφίλ, ή δυνατότητα μεταφόρτωσης ή λήψης εγγράφων κλπ.
Στο τέλος αυτού του έργου αναμένεται ότι όχι μόνο ο αριθμός των γυναικών φοιτητών και των φοιτητών που παρακολουθούν τεχνικά μαθήματα που επικεντρώνονται σε μηχανολογικούς / τεχνικούς τομείς θα αυξηθεί, αλλά και προκατειλημμένες αρνητικές ιδέες που σχετίζονται με τεχνικά μαθήματα και με τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας μηχανικών θα περιοριστούν. Επίσης θα επιτευχθεί καλύτερη κατανόηση των ευκαιριών απασχόλησης που σχετίζονται με αυτούς τους τομείς, καθώς και καλύτερη γνώση των θεμάτων STEM και αυξημένα κίνητρα για εκμάθηση Μαθηματικών, Φυσικής, Επιστήμης και Χημείας, ανάπτυξη δεξιοτήτων που οδηγούν στην λήψη αποφάσεων, επίλυση προβλημάτων κλπ. Αναμένονται επίσης δραστηριότητες που υλοποιούνται σε κάθε σχολείο των εταίρων. Το σχέδιο θα επιτρέψει επίσης τη βελτίωση των γλωσσικών, διοικητικών και οργανωτικών δεξιοτήτων των εταίρων, την ενίσχυση πιθανών μελλοντικών εταιρικών σχέσεων μεταξύ σχολείων, πανεπιστημίων, επιχειρήσεων και άλλων ενδιαφερομένων. Τελικά, οι εταίροι ελπίζουν ότι θα συμβάλουν σε μια πιο δίκαιη τοπική αγορά εργασίας όσον αφορά τις στάσεις και την απασχόληση που επηρεάζουν το φύλο, βοηθώντας τους μαθητές να σχεδιάσουν καλύτερα το μέλλον τους.